פתוח וסגור – אחסון חכם לפסח

חזרה

לא ממש ברור איך דווקא פסח זכה בתואר ״חג הנקיון והסדר״ בלוח השנה. חגים של התכנסות משפחתית שבהם צריך לדגמן בית מסודר יש בשפע: בטח שראש השנה, אבל גם חנוכה, שבועות, סוכות..  ובכל זאת, מבצעי ארגון מחודש הוא מסמלי חג החירות.
ואולי זה לא סתם, כי בשבילי חירות אמיתית היא כשהבית עובד בשבילי, ולא אני עובדת בשביל הבית.

אחת הדרכים לעשות את זה- להפוך את הבית לכזה שבאמת עובד בשבילי- היא אחסון יעיל. בכל חדר צריך למצוא את הנישות שאפשר לנצל, את הארונות והמדפים, המגירות והסלסילות, הארגזים והקופסאות, שבהם ניתן לאחסן את החפצים והבגדים שלנו בצורה היעילה ביותר.

הנה כמה דוגמאות:

חדרי ארונות - פתוחים .vs סגורים

חדרי ארונות הן מבצר של פרטיות, ורוב האנשים יבחרו לסגור את הבגדים בארונות אטומים.
הגימור יכול להיות קלאסי (כמו בתמונה השמאלית העליונה) או מודרני (התחתונה).

יש גם אמיצים שיחליטו על חדר ארונות עם זכוכית. זה כמובן שקוף ובהיר, ושומר על ניקיון בעיניים. חלון הזכוכית שומר על האבק מלהיכנס ומאפשר תמיד לראות את הבגדים. מי שהחליט ללכת על זה צריך לקחת בחשבון שהארון צריך תמיד להיות מסודר, וכל סטייה מקיפול מושלם תיראה כמו בלגן.

סוגיית צעצועי הילדים

לילדים קטנים יש השפעה אדירה על המראה של חדרי המגורים. כמעט כל חדר נשאר עם ההכרזה ״היינו פה!״, ואם לא נדאג בשוטף לריכוז החפצים והצעצועים שלהם- נישאר עם בית הפוך. 
גם כאן האחסון יכול להיות פתוח או סגור.
פינות האחסון הפתוחות מוציאות החוצה את היצע המשחקים וקוראות לילדים לשחק בהם. בתמונות אלו, למשל, הכל גלוי, צבעוני ומפתה, ויש לקחת בחשבון שהסיכוי שהבית יישאר מסודר גם במהלך אחרי הצהריים הוא קטן.

הפינות הסגורות מחביאות את הצעצועים בארונות או ארגזים. גם זה כמובן לא פתרון מושלם, כי ילד שמחפש צעצוע בארון יוציא את כל מה שיפגוש בדרך, עד שישיג את הגביע הקדוש שלו.

ושאלת השאלות... מטבח פתוח או סגור?

גם כאן יש מגוון אפשרויות. חובבי המטבח הפתוח יעדיפו הצגה של מרכיביו.  כדים, אגרטלים, סטים של צנצנות שקופות או אטומות, סלסלות ומגשים- הכל גלוי לעיני כל. זה כמובן מחייב כלים יפים וצבעוניות אחידה בסידור, וכמובן תשומת לב ותיחזוק מתמיד.

מנגד, במטבח סגור ימצאו אחרים שקט וניקיון בעיניים, וכמובן פונקציונליות.

האם הם באמת אנשים מסודרים או רק מומחים בהסתרת הכאוס?
רק להם לבדם התשובה…