פינות עבודה בקורונה

חזרה

2020 נתנה למילה ״בית״ משמעויות חדשות. משום מקום ובהפתעה גמורה אימץ לעצמו המקום החם והמשפחתי גם תפקידים נוספים, של עבודה, למידה ויצירה.

2020 נתנה למילה ״בית״ משמעויות חדשות. משום מקום ובהפתעה גמורה אימץ לעצמו המקום החם והמשפחתי גם תפקידים נוספים, של עבודה, למידה ויצירה. איך שומרים על האיזון בין הבית כפי שהכרנו עד היום- אותו מקום אינטימי, נעים, מרגיע ובטוח, ובין הבית העכשווי – מרכז שוקק ותוסס, מלא במשימות ומתפקד לעיתים כמפעל?

פינות עבודה

הקורונה הביאה איתה אתגר בלתי צפוי לבתי המגורים בכל העולם. הזהירות הנדרשת ממפגשים חברתיים מחייבת את כל בני הבית לבלות ימים שלמים ביחד ולחלוק משאבים באותו חלל. ההורים לא יוצאים לעבודה, הילדים לא הולכים לבית הספר. משפחות שהורגלו בפינות עבודה שצוברות ניירת ומעלות אבק נאלצות לפתע לחלוק שולחן עבודה, מחשב ושימושי משרד. במציאות כזו, הסבירות לבלגן עולה, ולכן שווה לחשוב על סדר מחודש, שיביא בחשבון את המצב הנוכחי. מהו אם כן המפתח לעבודה נוחה ויעילה מהבית?

האלמנט החשוב ביותר בחדר עבודה הוא סדר. כשהניירת מתויקת ורחוקה מהעין, הספרים מסודרים על המדף, השולחן נקי והאווירה ביתית וחמה- יש קרקע לעבודה פורייה.

קיר שקוף בבית מאפשר חדר עבודה אפקטיבי גם במקרה של פעילות בסלון.
פינות עבודה בסלון יכולות להתקיים גם ללא קיר זכוכית. האחסון הרב מאחורי השולחן מאפשר מראה נקי וריק מניירת, ונותן לסלון אופי מתוחכם.
בזמן שבו יש לחץ על פינות עבודה, גם שולחן, כסא ומנורה נכונים יכולים לתת מענה. כדאי לשים לב שהצבעוניות תשתלב עם ריהוט הסלון, שחוטי החשמל יוסתרו בצורה אלגנטית, ושתהיה קירבה לחלון. כך נוצר חלל הרמוני של מגורים-עבודה-סביבה.
כאן, החציצה בין אזור העבודה ובין הסלון מאפשרת לכל דייר בבית לעסוק בענייניו, יחד עם זאת לשמור על קשר עין על הנעשה בחלל הציבורי של הבית.
חדרי עבודה הצמודים לחוץ מביאים אוירה רגועה ותאורה טבעית, ועוזרים לריכוז ונינוחות.
..ואחרי הכל, אין כמו אופי וטאץ׳ אישי כדי להפוך את החדר למקום שנעים לעבוד בו. התמונות, החפצים והאבזור שתתלו או תניחו בחדר, יחזירו אתכם בכייף לעבודה וברגעי מצוקה יזכירו לכם את המקומות שביקרתם בהם ושעוד תחזרו אליהם בבוא היום…..
אני פחות מאמינה בעבודה בחלל המטבח, בעיקר בתקופה אינטנסיבית שבה כל בני הבית נמצאים בו כל הזמן. הערבוב בין עבודה ומגורים יכול להביא למתחים בין בני הבית, וממילא אינו תורם לריכוז ויעילות בעבודה.