עיצוב חם לחורף קר

חזרה

בואו נודה על האמת. חורף ישראלי הוא משחק ילדים לעומת ארצות קרות באירופה או באמריקה. ועדיין, אף אחד לא אוהב לשבת בבית עטוף בשכבות. תחושות חום ונעימות בבית דרושות לא רק כדי לבודד את הגשם והקור, אלא כדי שנרגיש את האינטימיות והביטחון שהבית נוטע בנו.

מה עוזר לנו להכניס חום לחלל הבית ולהשאיר בחוץ את הרוחות הסוערות?

קמין

תאמינו או לא, הקמין המעוצב הראשון הופיע רק בשנת 1735. מאז קיבלו הקמינים תפקיד לא רק בחימום הבית ובפונקציונליות, אלא גם בעיצוב ובדקורציה שלהם.
כיום, רוב הקמינים שעובדים על נפט או עצים הולכים ונעלמים לטובת כאלו שידידותיים יותר לסביבה, העובדים על גז. הישיבה המשפחתית מול האח היא הדרך הקרובה ביותר למה שפעם הייתה התקהלות מול מדורת השבט.

כריות, שמיכות כירבול, שטיחים

לטקסטיל יש היכולת לחולל קסמים. פיסת בד היא חומר עדין ונשפך, ובצבעוניות נכונה היא יכולה להפוך כל אלמנט למרוכך יותר- בין אם חלל ריק, רצפה מבטון או רהיט מברזל. אני בדרך כלל מעדיפה להתאים גוונים שקטים ונעימים, כאלו שמייצרים אווירה רגועה ובעיקר חמימה לימות החורף.

פרקט וחימום תת רצפתי

לא בכדי הפרקט הוא אחד הסמלים העיקריים לבתים בארצות קרות. העץ מבודד את הקור ושומר על טמפרטורה חמה. תוסיפו לרצפת הפרקט גם מערכת חימום תת רצפתי ותקבלו בית נעים שקשה לצאת ממנו ביום חורף, אפילו אם זה רק חורף ישראלי….

ובסוף- אין כמו לרבוץ על הספה עם כוס תה חמה ביד.