חגיגי תמיד: תפקידו של הלבן בעיצוב הבית

חזרה

מה יש בו,  בצבע הלבן, שאוטומטית מכניס אותנו למוד של רוגע, של חגיגיות, של קדושה? 
הירהורים בהירים לקראת שבועות, החג שניכס לעצמו את נישת הלובן

מטבחים בלבן

החיבור בעולם המערבי של הצבע הלבן עם קדושה וטוהר הוא ותיק וזה ודאי לא המקום להרחיב בו. מה שמעניינת היא ההשפעה שיש לו על תכנון ועיצוב בתים, והאפקט הפסיכולוגי שיש ללבן על התחושה שלנו. גם היום, אחרי מאות שנות דיזיין, רוב האנשים בוחרים בלבן כצבע הדומיננטי של קירות הבית, הבסיס שממנו יוצאים לגוונים אחרים. למה?

היתרון הראשון והבולט ביותר של הצבע הלבן הוא התאורה הטבעית שהוא מכניס הביתה. בהיותו גוון נייטראלי הוא בסיס טוב לשילוב של כל הצבעים. בניגוד לשחור, שידוע כ״סוגר על החלל״ (שחור זה מרזה. גם קירות) , הלבן מתברך בתכונה של התפשטות והגדלה. לכן הרוב יעדיף לצבוע את קירות הבית בלבן, שיעזור לתחושת חלל גדולה יותר. 
בשתי הדוגמאות שכאן ניתן לראות שלא משנה אם המטבח הוא קלאסי או מודרני- העובדה שבמטבח יש ריבוי ארונות – עדיף שהצבע שישלוט יהיה בהיר, וישדר ניקיון ואלגנטיות. לשמור על הלבן הזה נקי גם אחרי בישולים וארוחות? זה כבר אתגר גדול יותר, אבל היום יש לחלוטין את הכלים והחומרים לעמוד בזה. 

חדרי שינה בלבן

חדר שינה בלבן הוא כלל בסיסי במלונות בוטיק, ולא לחינם: לבן משדר יוקרה, נקיון, וטוהר.
כאן אנחנו רואים דוגמה של חדר שינה קלאסי: רצפת פרקט, תקרת עץ צבועה בלבן שתכניס אור רך ונעים וארונות מחולקים לסגירת זכוכית מול סגירת עץ מעוטרת. הלבן השולט בחדר השינה עוזר להוריד אנרגיה, להירגע.

והנה דוגמה של חדר שינה מודרני, עם חיפויי קירות ללא ידיות שמסתירים את דלתות הארונות.
הטקסטיל זולג ומרכך את האור הלבן אפילו יותר, ומשרה אווירה שבאופן אישי מזכיר (לפחות לי) את הרגע הכי קדוש בשבוע: שנת הצהריים של שבת. 

חדרי ארונות בלבן

הנה חוק טבע שאין צורך להוכיח אותו: חדר ארונות לבן לעולם יראה מסודר יותר מחדר ארונות צבעוני. 
לבן הוא אלגנטי, הוא ניצחי, הוא מאיר, הוא עושה לנו סדר.

 

והנה אותה הגברת, בשינוי אדרת. ואותו אדון (או בעצם, ארון), בשינוי סגנון.

שבועות שמח!